Using numerous examples from various election campaigns for the German Bundestag, this article presents the special features of campaigning in Germany. The focus is on the much more pronounced role of political parties compared to the U.S. in particular, and conversely the less important role of candidates. Personalization is not yet as advanced in Germany as it is in other countries - although this was to change with the 1998 Bundestag election campaign.
Selected Aspects of Communication in German Election Campaigns
Institut der deutschen Wirtschaft (IW)
Using numerous examples from various election campaigns for the German Bundestag, this article presents the special features of campaigning in Germany. The focus is on the much more pronounced role of political parties compared to the U.S. in particular, and conversely the less important role of candidates. Personalization is not yet as advanced in Germany as it is in other countries - although this was to change with the 1998 Bundestag election campaign.
![Verlassener Einkaufswagen mit Lebensmitteln. Verlassener Einkaufswagen mit Lebensmitteln.](/fileadmin/_processed_/b/0/csm_Warenkorb-GettyImages-1437990859-creative_2bb3e9d00c.jpg)
Preisindex: In München lebt es sich am teuersten
Münchener zahlen für ihre Lebenshaltungskosten rund 25 Prozent mehr als der Bundesschnitt, auch im Umland ist das Leben teuer. Im sächsischen Vogtlandkreis hingegen wohnt man besonders günstig, wie der neue regionale Preisindex des Instituts der deutschen ...
IW
Kabinett beschließt Wachstumspaket: „Kein großer Wurf, aber ein Zeichen”
Im Interview mit dem Deutschlandfunk erklärt IW-Geschäftsführer Hubertus Bardt, er erwarte von der Bundesregierung weitere Schritte für mehr Wirtschaftswachstum. Im vom Kabinett verabschiedeten Haushaltsentwurf würden zwar kleinere Dinge adressiert, insgesamt ...
IW