Globalization seems to be under fire all over the world. To succeed in an adverse global environment, companies need to tap their full potential and uncover opportunities in increasingly digitized global markets. While digital trade and the use of digital platforms are growing, traditional companies can also benefit by transforming their global strategies for production, delivery and product services.

The presentations will analyse the status quo of digitization in a global context, illustrate the opportunities of digital transformation, and discuss the challenges of their implementation. A special focus will be on the transformation of labor and skill management to take advantage of Industry 4.0 opportunities while expanding businesses globally.

Programme

Symposium: Digital Transformation and Globalization in Germany and Japan

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Presentations

Vera Demary, Institut der deutschen Wirtschaft Köln: Digital Readiness for Global Opportunities

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Oliver Stettes, Institut der deutschen Wirtschaft Köln: Digital challenges for employment and skill

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Kei Hara, Mitsubishi Electric Europe: The Art of Manufacturing

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Tadashi Kanai, Evonik Industries: Three segments with differentiated management

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Sven Holsten, Phoenix Contact GmbH & Co.KG: Smart manufacturing and the challenge of international value networks

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Martin Schulz, Fujitsu Research Institute: Reviving Ageing Skills and Markets through Digitalization

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Ansprechpartner

Bundesjustizminister
IW-Nachricht, 3. Juli 2017

Christian Rusche Gefahr für digitale GeschäftsmodelleArrow

Bundesjustizminister Heiko Maas (SPD) möchte Unternehmen dazu verpflichten, ihre Algorithmen den Behörden offenzulegen. Dies soll verhindern, dass Konsumenten mithilfe der Programme diskriminiert werden. Doch das könnte für weitreichende Probleme sorgen. mehr

14. Juni 2017

Christian Rusche Produktionstechnik: Die Welt druckt 3-D Arrow

Ob Flugzeugturbinen, Schuhe, Prothesen oder Fruchtgummi: Die Einsatzmöglichkeiten für 3-D-Drucker kennen kaum noch Grenzen. Auch wirtschaftlich ist der Markt eine einzige Erfolgsstory. Deutsche Firmen stehen den Innovationen besonders offen gegenüber. mehr auf iwd.de